شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح‌نیا با اشاره به جنگ ایران و حزب بعث گفت: ایران اسلامی با دستان خالی اما به برکت ایمان در برابر دشمن ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مؤمن باید خود را از مواضع تهمت دور کند و برخی دوستان و مکان‌ها برای انسان تهمت زا هستند.

وی ادامه داد: روز یکشنبه روز بزرگداشت مولوی است و رهبر انقلاب در اشاره به مولوی به قله‌های شعری اشاره می کنند و مولوی از شمس تبریزی بسیار تاثیرپذیر بوده است و بعد از دیدار با این شخصیت، شیفته وی شد و سال‌ها با او زندگی کرد. علمای بزرگ اسلام از ملای رومی تعاریف متعددی بیان کرده‌اند.

امام جمعه نقده تصریح کرد: ۹ مهر روز جهانی سالمندان است و در جوامع بشری انسان سالمند دارای ارزش است خصوصا در دین اسلام که به این مسئله ارزش قائل است و تکلیف ما در برابر آن‌ها ‌بسیار بالاست و آیات قرآن کریم در این باره بسیار واضع و شفاف است و در هیچ مکتبی مثل اسلام به سالمندان ارزش قائل نشده است.

وی افزود: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با پیشکسوتان جهاد و شهادت نکات مهمی را بیان کردند که یکی از مهم‌ترین آن‎ها این بود که عده‌ای در داخل ما را ملامت می‌کنند که جمهوری اسلامی با دنیا قهر است و این خطاب به سیاسیون است و ما با دنیا ارتباط سیاسی و اقتصادی داریم. بله ما با نظم جهانی سلطه استکبار برای دنیا مخالف هستیم و این سخنان اخیر رهبری خیلی برای کسانی که خود را تابع ولایت و امامت می دانند مهم است.

حجت الاسلام فصیح‌نیا تصریح کرد: یکی دیگر از مهم ترین بخش‌های سخنان رهبری اشاره به جنگ حزب بعث با ایران بود که ایران اسلامی با دستان خالی اما به برکت ایمان در برابر دشمن ایستاد.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب به مسئله نفوذ در کشور و سبک زندگی اسلامی اشاره کردند و نام بردند از برخی وزارت خانه‌ها و نهادها از جمله آموزش‌وپرورش، بهداشت، صداوسیما و وزارت علوم و ... و باید این مسئله مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه نقده در پایان با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیسستی به لبنان گفت: ما این حرکات ضد بشری را محکوم می‌کنیم و سکوت جوامع بشری در برابر این جنایت قابل تامل است و کشورهای اسلامی و سازمان‌های حقوق بشری باید وارد میدان شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha